Vlucht en aankomst - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Rhodé Schoenmakers - WaarBenJij.nu Vlucht en aankomst - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Rhodé Schoenmakers - WaarBenJij.nu

Vlucht en aankomst

Door: Rhodé Schoenmakers

Blijf op de hoogte en volg Rhodé

05 September 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria

Donderdag 4 september, 13:30,
we zijn vertrokken naar Schiphol, mijn reis gaat beginnen! Een deel van mijn familie is mee om mij uit te zwaaien, super lief. Nadat ik mijn bagage heb ingecheckt gaan we met zijn allen wat drinken en om 15:00 ga ik door de douane. Wanneer ik afscheid moet nemen van iedereen moet ik wel even slikken, zo'n gek idee dat ik iedereen vijf maanden niet ga zien!

Rond 16:15 mag ik het vliegtuig naar Londen in. Dit is zo'n korte vlucht dat als het vliegtuig net opgestegen is de landing al weer wordt ingezet. Op het vliegveld in Londen moet ik 4,5 uur wachten, best wel lang, maar ik heb mijn e-reader bij me (thanks Tim!).
Ik ben gewaarschuwd dat ik op Londen op tijd naar de gate moet vertrekken omdat deze nogal ver van de vertrekhal kan liggen. Dit blijkt inderdaad zo te zijn, ik moet met een metro naar de gate toe. Gelukkig gaat dit erg snel. Om 21:00 mag ik het volgende vliegtuig in. Ik heb mazzel, de stoel naast mij blijft leeg waardoor ik lekker veel ruimte heb. de vlucht duurt ruim 10 uur dus ik probeer wat te slapen. Dit is bij een poging gebleven want het wilde niet echt lukken.

Uitgeput arriveer ik om 9:00 's morgens in Johannesburg, daar wacht Merel mij op, zij verblijft in hetzelfde hostel als ik. We krijgen een lift van Doug die ons afzet bij FRIENDS, het hostel waar ik de komende vijf maanden zal verblijven. Eenmaal in Pretoria bij FRIENDS aangekomen word ik hartelijk ontvangen, er worden een aantal dingen doorgesproken. De kamers worden in orde gemaakt terwijl wij met een medebewoonster naar de supermarkt lopen. Er wonen op het moment ongeveer 35 studenten in het hostel. Ik heb een eigen kamer en een eigen badkamer, de keuken deel ik met de andere studenten. Dit is niet echt handig want ieder kookt voor zich of voor een klein groepje, waardoor er gewacht moet worden tot de ander klaar is met koken.

Albert, mijn stage bemiddelaar komt langs, hij spreekt met ons de reis door en de komende weken, maandag begin ik bij Lesedi. Het kantoor is hier ongeveer 1,5 kilometer vandaan, hier zal ik aan het beleidsplan werken. Het jeugdcentrum waar ik zal helpen bij de lessen is ongeveer 35 kilometer rijden.

Al met al was het een ontzettend vermoeiende dag. Nu snel de rest van mijn koffer uitpakken! Foto's van mijn kamer vinden jullie in de foto map!


  • 05 September 2014 - 16:11

    Astrid Schoenmakers:

    Leuk hoor zo'n verslag. Net of we er dan een beetje bij zijn!

  • 05 September 2014 - 16:18

    Annemieke Baker:

    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen.Je kamer ziet er best leuk uit en de badkamer ook.
    Gekke ervaring denk ik om zo alleen te reizen en dan meteen zover. Ome David komt morgenochtend naar huis ben ik ook blij mee.
    Nou meid succes daar maak er wat van.
    Liefs
    tante Annemieke

  • 05 September 2014 - 16:37

    Tim:

    Mooi toilet, Rhodé! Rust lekker uit en veel plezier!

  • 05 September 2014 - 17:42

    Opi En Oma:

    Lieverd we hebben je verslag gelezen, mooi hoor!

  • 05 September 2014 - 19:57

    Margriet Splint:

    Leuk Rhode dit verslag en jouw kamer en badkamer zien er best leuk uit! Ik hoop dat je gauw went! Heel veel liefs van ons beiden XX

  • 05 September 2014 - 20:46

    Yvonne:

    Hey Rhodé,
    fijn dat je goed bent aangekomen, wat een lange reis, he. Zeker als je dan ook niet kan slapen als je 10 uur in een vliegtuig zit. Heb je wel mooi alle landen/zeeën kunnen zien waar je overheen vliegt?
    Wel fijn dat je gelijk zo goed bent opgevangen. Je kamer ziet er heel leuk uit, badkamer netjes. Zo moet je het denk ik wel 5 maanden uithouden :P Wel onhandig van die keuken maar misschien leer je zo juist wel snel nieuwe mensen kennen.
    Ik ben heel benieuwd naar je verhalen, ik blijf je volgen.
    Liefs,
    Yvonne

  • 05 September 2014 - 21:50

    Peter:

    Hé Rhodeetje,
    Ga er lekker van genieten en maak er een mooie onvergetelijke tijd van.
    Liefs,
    Peter

  • 06 September 2014 - 16:08

    Stephanie:

    Leuk zo'n reisblog! Je hebt er een flinke reis op zitten. Fijn dat je goed bent aangekomen en hopelijk ben je een beetje bijgekomen! Succes tijdens je eerste stagedag! Xx

  • 06 September 2014 - 22:38

    Anne:

    Wat leuk dat je iedereen zo op de hoogte houdt! Ik ga je volgen en fijn dat je goed bent aangekomen. Succes met je eerste werkdag!
    Prachtige foto's op Facebook. :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rhodé

Van 5 september tot en met 30 januari verblijf ik Pretoria, Zuid-Afrika om stage te lopen bij Lesedi La Batho, een organisatie voor jongeren die in een sloppenwijk/township wonen. Ik ga helpen bij het schrijven van een beleidsplan en assisteren bij de communicatie lessen.

Actief sinds 05 Sept. 2014
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 9303

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 30 Januari 2015

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: